OBWIESZCZENIE WÓJTA GMINY OSIEK MAŁY z dnia 15.05.2025 r. o przystąpieniu do przeprowadzenia postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu „Strategii Rozwoju Gminy Osiek Mały na 2024-2034”

Na podstawie art. 30, art. 39 ust. 1 oraz art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), podaję do publicznej wiadomości informację o:
• przystąpieniu do przeprowadzenia postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu „Strategii Rozwoju Gminy Osiek Mały na lata 2024-2034” wraz z Prognozą Oddziaływania na Środowisko,
• możliwości zapoznania się z projektami ww. dokumentów oraz stanowiskiem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu (znak: WPP- III.410.160.2025.ET.1 z dnia 04.04.2025 r.) w sprawie konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko oraz stanowiskiem Wielkopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego (znak: DN-NS.9011.310.2025 z dnia 07.05.2025 r.) w sprawie uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko dla projektu dokumentu pn. ,,Strategia Rozwoju Gminy Osiek Mały na lata 2024-2034”,
• możliwości składania uwag i wniosków w terminie od dnia 15 maja 2025 r. do 6 czerwca 2025 r. (włącznie) w trybie i na zasadach określonych w dziale III, rozdział 3 art. 39-43 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t,j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).
Miejsce udostępnienia dokumentacji:
Projekt „Strategii Rozwoju Gminy Osiek Mały na lata 2024-2034” wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko oraz stanowiskami Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego dostępne są w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Gminy w Osieku Małym, ul. Główna 1, 62-613 Osiek Mały, w pokoju nr 4 ,w godzinach pracy Urzędu (w poniedziałek w godzinach 8:00 – 16:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30) oraz w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Osieku Małym.
Składanie uwag i wniosków

Propozycje, uwagi i wnioski można przekazać:• w formie pisemnej na adres: Urząd Gminy w Osieku Małym, ul. Główna 1, 62-613 Osiek Mały;
• ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu w pokoju nr 4 w godzinach pracy Urzędu;
• za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym, na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Termin składania uwag i wniosków od 15 maja 2025 r. do 6 czerwca 2025 r. (włącznie). Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Wójt Gminy Osiek Mały.
Zgodnie z art. 41 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) uwagi i wnioski złożone po upływie wskazanego terminu pozostaną bez rozpatrzenia.

Wójt Gminy Osiek Mały
/-/ Marek Górczewski

Prognoza_oddziaływania_na_środowisko_Strategii_Rozwoju_Gminy_Osiek_Mały_na_lata_2024-2034

RDOŚ_zakres_prognozy

SRG_Osiek_Mały

WPWIS_zakres_prognozy

Formularz_zgłaszania_uwag_do_SRG_Osiek_Mały